PortfolioStep
PortfolioStep okvir procesa upravljanja portfeljem – Kratki osvrt
Upravljanje portfeljem je poslovni proces koji zahtjeva set detaljnih procesa koji se provode u povezanom kontinuiranom redoslijedu. Ono olakšava donošenje odluka, kroz evaluaciju, odabir, prioritiziranje, uravnoteživanje, izvršenje posla, prikupljanjem dobiti i povratnih informacija rezultata za unaprjeđenje procesa. Dakle, PortfolioStep je ponavljajući proces pripreme, planiranja, izvršenja i prikupljanja vrijednosti posla kao poslovnog portfelja.
Kako god, vi ne možete započeti planiranje i izvršenje dijela procesa bez razumijevanja dva fundamentalna područja. Vi morate shvatiti prirodu i obuhvat posla kojim želite upravljati. Drugo, vi morate postići sporazum o stvarima koje su važne za vašu organizaciju kako bi imali kontekst za prioritiziranje posla i uravnoteživanje odluka.
PortfolioStep uzima sve ovo u obzir i ne pretpostavlja da imate unaprijed bilo koju potrebnu informaciju. Glavne sekcije procesa upravljanja portfeljem su kako slijedi.
- Kategorizacija – Kategorizacija je prvi dovršeni korak. To je mjesto gdje definirate uvjete, obuhvat i definiciju vaših portfelja i postižete sporazum o vašem osnovnom modelu portfelja.
- Identifikacija – Vi ne možete donijeti odluke o prioritizaciji posla bez znanja o tome što organizacija ili poduzeće smatra važnim. Temeljni korak rezultira u uspostavljanju konteksta unutar kojega su učinjeni prioriteti i odobrenja posla.
- Evaluacija – Sav potencijalni posao je otkriven za nadolazeću godinu. U ovom trenutku, svaki zahtjev treba samo dovršiti jednostavni dokument poslovni prijedlog koji opisuje posao i vrijednost koju će on osigurati organizaciji.
- Odabir – Proces odabira je obično dovršen na početku godišnjeg procesa planiranja i to je trenutak za donošenje svog posla na pregled i temeljno proučavanje. Posao koji se ne pojavljuje u procesu odabira nema šanse doći na finalni popis autoriziranog posla.
- Prioritiziranje – Jedna od ključnih PortfolioStep pretpostavki je da je puno više zahtijevanog posla nego što organizacija može izvršiti u jednoj godini. Nakon što je sav posao odabran, započinje proces prioritizacije.
- Uravnoteživanje – Organizacija prioritiziranih komponenti u kombinaciju komponenti koja, kada je implementirana, je najbolje usklađena sa i najbolje podržava strateški plan organizacije, uključujući različite poslovne jedinice kao što su Operacije, Projekti, Drugi poslovi, itd.
- Autorizacija – Najvrjedniji i usklađeni posao je autoriziran za nadolazeću godinu. Ovaj proces ostavlja na stranu odobreni proračun i resurse za dovršenje posla. To nije garancija da će posao biti financiran.
- Aktivacija – Aktivacija je proces stvarnog raspoređivanja i izvršenja posla kroz godinu.
U ovom koraku aktivacije, voditelji rade raspored za početak i dovršenje koliko je god moguće odobrenog posla.
- Izvješćivanje i pregled – Izvješćivanje i pregled ima najviše veze sa mjerenjem rezultata, integriranje promjena i pregledavanje i ponovo prognoziranje posla.
- Strateška promjena – Tokom dužeg perioda, rezultati PortfolioStep procesa mogu biti prikupljani i učitani nazad izvršnim rukovoditeljima grupe za upravljanjem portfeljima.
Ovi rezultati bi vam trebali omogućiti da ocijenite učinkovitost PortfolioStep procesa i predložite promjene za unaprjeđenje cijelog ciklusa.
PortfolioStep fleksibilnost
Mi moramo naglasiti da svi iznad opisani koraci ne moraju nužno biti redoslijedni. Upravljanje je često ponavljajuća vježba i kao i sa drugim TenStep proizvodima, vi morate vježbati procjenjivanje koliko ćete daleko ići sa svakim korakom i kojim redoslijedom kako bi ujedinili cijeli posao.
Više informacija možete dobiti na PortfolioStep